Nyní jste zde: Český úřad zeměměřický a katastrální » Je dobré vědět » Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb. » Zveřejnění obsahu informací poskytnutých na žádost dle zákona č. 106/1999 Sb. » 2024
2024
Požadovaná informace:
Dotaz, ke kolika odstranění staveb došlo v České republice, tedy kolik staveb bylo fakticky odstraněno, a to dle zákona č. 183/2006 Sb., zákon o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), a to především dle postupu § 128 a násl., tohoto zákona, a to v období roků 2015 až 2023.
Poskytnutá informace:
Požadované informace Vám poskytujeme v následující tabulce, a to po jednotlivých rocích v rámci let 2015-2023:
Rok |
Počet odstraněných staveb s č. p. |
Počet odstraněných staveb s č. ev. |
Počet odstraněných staveb bez
č. p./č. ev. |
Počet odstraněných staveb celkem |
2015 |
8 556 |
11 946 |
10 013 |
30 515 |
2016 |
10 496 |
13 672 |
25 943 |
50 111 |
2017 |
7 581 |
11 758 |
14 326 |
33 665 |
2018 |
7 020 |
7 776 |
14 831 |
29 627 |
2019 |
7 356 |
5 317 |
13 991 |
26 664 |
2020 |
5 157 |
4 403 |
9 478 |
19 038 |
2021 |
4 236 |
2 133 |
8 957 |
15 326 |
2022 |
4 031 |
5 352 |
12 175 |
21 558 |
2023 |
3 276 |
1 671 |
24 621 |
29 568 |
CELKEM |
57 709 |
64 028 |
134 335 |
256 072 |
Doprovodná informace:
Tabulka obsahuje počty stavebních objektů, které byly ze základního registru územní identifikace, adres a nemovitostí (dále jen „RÚIAN“) odstraněny v jednotlivých letech editory z obcí a ze stavebních úřadů.
Odstranění stavebních objektů z RÚIAN může být provedeno jak na základě podkladu, který se opírá o ustanovení § 128 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), tak jako důsledek vyjádření oprávněné pochybnosti o správnosti referenčního údaje (reklamace) s odkazem na ustanovení § 4 odst. 4 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, nebo na podkladě kontrolní činnosti obcí, stavebních úřadů, krajů nebo ČÚZK.
Nad rámec žádosti Vám poskytujeme informace o počtu odstraněných staveb s č. p., staveb s č. ev. a staveb bez č. p./č. ev. z celkového počtu odstraněných stavebních objektů.
Požadovaná informace:
Seznam všech nabízených volných pracovních míst v rámci povinné osoby od 1. 11. 2013 do 16. 12. 2021, u kterých bylo podmínkou, aby měl uchazeč ukončené vysokoškolské vzdělání (Ing.) ekonomického směru, a to včetně uvedení a místa výkonu práce a nabízené základní odměny (např. uvedení platové třídy, základního platu v Kč apod.) u každého takového pracovního místa. Žadatel uvítá jakékoliv další podrobnosti k výše specifikovaným pracovním místům.
Poskytnutá informace:
Žádná pracovní místa na ČÚZK nemají stanovenu podmínku ukončeného vysokoškolského vzdělání (Ing.) ekonomického směru. Do výběrových řízení na pracovní místa se tedy od 1. 1. 2013 – 16. 12. 2021 (ale toto platí i dosud) mohli hlásit i uchazeči, kteří neměli dosažené vzdělání magisterského stupně (Ing., Mgr.). V případě výběru takového uchazeče pouze muselo dojít ke krácení započitatelné praxe vybraného uchazeče (viz aktuálně § 4 odst. 7 nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě). Podmínka vzdělání ekonomického směru také nebyla stanovena.
V souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, byla od 1. 7. 2015 stanovena první systemizace, kterou byla na ČÚZK vytvořena tzv. služební místa. Zákon o státní službě stanovil požadavek ukončeného vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu (Ing., Mgr.) u služebních míst od 12. platové třídy výše, resp. s účinností od 1. 1. 2019 u služebních míst od 13. platové třídy výše. Zároveň v souladu s § 25 odst. 5 písm. a) zákona o státní službě je možné služebním předpisem u služebních míst stanovit požadavek odborného zaměření vzdělání (tedy např. odborného zaměření vzdělání na ekonomiku).
V období od 1. 7. 2015 do 16. 12. 2021 byla na ČÚZK nabízena následující volná služební místa s podmínkou ukončeného vysokoškolského vzdělání (Ing.) ekonomického směru:
Požadovaná informace:
1) celkový počet odmítnutých žádostí (dle § 15 InfZ) v období od 1. 1. 2023 do 31. 5. 2024,
2) z toho počet žádostí odmítnutých na základě § 11a InfZ - zneužití práva (pozn.: tento paragraf je zakotven v InfZ od novely č. 241/2022 Sb., s účinností od 1. 1. 2023),
3) bylo-li rozhodnuto dle bodu 2), prosím o zaslání anonymizovaných rozhodnutí.
Poskytnutá informace:
Ad 1) Celkový počet žádostí o informace podle InfZ, o kterých bylo – byť i jen zčásti – rozhodnuto podle § 15 InfZ, byl v požadovaném období 16.
Ad 2) Žádná z těchto žádostí o informace pode InfZ nebyla odmítnuta – byť i jen zčásti – z důvodu uvedeného v § 11a odst. 1 písm. a) a/nebo b) InfZ.
Požadovaná informace:
- Zda je společnost Guarantee4you s. r. o., IČ 092 03 541, www.dataprodej.cz, oficiálním šiřitelem dat Katastru nemovitostí dle vyhlášky č. 358/2013 Sb. Pokud ano, tak od jakého data.
- Zda byly společnosti Guarantee4you s. r. o., IČ 092 03 541, šířeny data Katastru nemovitostí v letech 2022, 2023 a 2024 a v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
- Zda společnost Guarantee4you s. r. o., IČ 092 03 541 nakupovala přímo z ČÚZK v letech 2022, 2023 a 2024 informace o nemovitostech a jejich vlastnících a pokud ano, tak v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
Poskytnutá informace:
Ad 1) Společnost Guarantee4you s. r. o. není šiřitelem údajů katastru ve smyslu vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění.
Ad 2) Společnost Guarantee4you s. r. o. nebyla v letech 2022, 2023 a 2024 označena jako uživatel údajů v žádné žádosti o udělení souhlasu s šířením údajů, na základě které byl ze strany ČÚZK žadateli/šiřiteli udělen souhlas s šířením údajů.
Ad 3) Společnost Guarantee4you s. r. o. v letech 2022, 2023 a 2024 nenakupovala od ČÚZK data v elektronické podobě podle § 15 vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění, a neměla/nemá zřízen zákaznický účet pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí ani zákaznický účet pro webové služby dálkového přístupu k údajům katastru nemovitostí.
Požadovaná informace:
- Zda je společnost BREAK BALL s.r.o., IČ 277 84 207, oficiálním šiřitelem dat Katastru nemovitostí dle vyhlášky č. 358/2013 Sb. Pokud ano, tak od jakého data.
- Zda byly společnosti BREAK BALL s.r.o., IČ 277 84 207, šířeny data Katastru nemovitostí v letech 2022, 2023 a 2024 a v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
- Zda společnost BREAK BALL s.r.o., IČ 277 84 207 nakupovala přímo z ČÚZK v letech 2022, 2023 a 2024 informace o nemovitostech a jejich vlastnících a pokud ano, tak v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
Poskytnutá informace:
Ad 1) Společnost BREAK BALL s.r.o. není šiřitelem údajů katastru ve smyslu vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění.
Ad 2) Společnost BREAK BALL s.r.o. nebyla v letech 2022, 2023 a 2024 označena jako uživatel údajů v žádné žádosti o udělení souhlasu s šířením údajů, na základě které byl ze strany ČÚZK žadateli/šiřiteli udělen souhlas s šířením údajů.
Ad 3) Společnost BREAK BALL s.r.o. v letech 2022, 2023 a 2024 nenakupovala od ČÚZK data v elektronické podobě podle § 15 vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění, a neměla/nemá zřízen zákaznický účet pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí ani zákaznický účet pro webové služby dálkového přístupu k údajům katastru nemovitostí.
Požadovaná informace:
- Zda je společnost REGESTA DATA s.r.o., IČ 116 43 200, oficiálním šiřitelem dat Katastru nemovitostí dle vyhlášky č. 358/2013 Sb. Pokud ano, tak od jakého data.
- Zda byly společnosti REGESTA DATA s.r.o., IČ 116 43 200, šířeny data Katastru nemovitostí v letech 2022, 2023 a 2024 a v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
- Zda společnost REGESTA DATA s.r.o., IČ 116 43 200 nakupovala přímo z ČÚZK v letech 2022, 2023 a 2024 informace o nemovitostech a jejich vlastnících a pokud ano, tak v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
Poskytnutá informace:
Ad 1) Společnost REGESTA DATA s.r.o. není šiřitelem údajů katastru ve smyslu vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění.
Ad 2) Společnost REGESTA DATA s.r.o. nebyla v letech 2022, 2023 a 2024 označena jako uživatel údajů v žádné žádosti o udělení souhlasu s šířením údajů, na základě které byl ze strany ČÚZK žadateli/šiřiteli udělen souhlas s šířením údajů.
Ad 3) Společnost REGESTA DATA s.r.o. v letech 2022, 2023 a 2024 nenakupovala od ČÚZK data v elektronické podobě podle § 15 vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění, má však zřízen zákaznický účet pro webové služby dálkového přístupu k údajům katastru nemovitostí. Prostřednictvím tohoto účtu čerpala společnost REGESTA DATA s.r.o. 70 MJ v roce 2022, 204 MJ v roce 2023 a 85 MJ v roce 2024.
Požadovaná informace:
- Zda byly společnosti MI Estate s.r.o., IČ 08294208, šířeny data Katastru nemovitostí v letech 2022, 2023 a 2024 a v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
- Zda společnost MI Estate s.r.o., IČ 08294208 nakupovala přímo z ČÚZK v letech 2022, 2023 a 2024 informace o nemovitostech a jejich vlastnících a pokud ano, tak v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
Poskytnutá informace:
Ad 1) Společnost MI Estate s.r.o. nebyla v letech 2022, 2023 a 2024 označena jako uživatel údajů v žádné žádosti o udělení souhlasu s šířením údajů, na základě které byl ze strany ČÚZK žadateli/šiřiteli udělen souhlas s šířením údajů.
Ad 2) Společnost MI Estate s.r.o. v letech 2022, 2023 a 2024 nenakupovala od ČÚZK data v elektronické podobě podle § 15 vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění, má však zřízen zákaznický účet pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí a zákaznický účet pro webové služby dálkového přístupu k údajům katastru nemovitostí. Prostřednictvím účtu pro dálkový přístup čerpala společnost MI Estate s.r.o. 10260 MJ v roce 2022, 10158 MJ v roce 2023 a 11089 MJ v roce 2024. Prostřednictvím účtu pro webové služby dálkového přístupu čerpala společnost MI Estate s.r.o. 795 MJ v roce 2023 a 778 MJ v roce 2024
Požadovaná informace:
- Zda je společnost VIAGEM a.s., IČ 048 17 320, oficiálním šiřitelem dat Katastru nemovitostí dle vyhlášky č. 358/2013 Sb. Pokud ano, tak od jakého data.
- Zda byly společnosti VIAGEM a.s., IČ 048 17 320, šířeny data Katastru nemovitostí v letech 2022, 2023 a 2024 a v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
- Zda společnost VIAGEM a.s., IČ 048 17 320 nakupovala přímo z ČÚZK v letech 2022, 2023 a 2024 informace o nemovitostech a jejich vlastnících a pokud ano, tak v jakém objemu měrných jednotek (MJ).
Poskytnutá informace:
Ad 1) Společnost VIAGEM a.s. není šiřitelem údajů katastru ve smyslu vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění.
Ad 2) Společnost VIAGEM a.s. nebyla v letech 2022, 2023 a 2024 označena jako uživatel údajů v žádné žádosti o udělení souhlasu s šířením údajů, na základě které byl ze strany ČÚZK žadateli/šiřiteli udělen souhlas s šířením údajů.
Ad 3) Společnost VIAGEM a.s. v letech 2022, 2023 a 2024 nenakupovala od ČÚZK data v elektronické podobě podle § 15 vyhlášky č. 358/2013 Sb., v platném znění, má však zřízen zákaznický účet pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí a zákaznický účet pro webové služby dálkového přístupu k údajům katastru nemovitostí. Prostřednictvím účtu pro dálkový přístup čerpala společnost VIAGEM a.s. 14147 MJ v roce 2022, 9996 MJ v roce 2023 a 4643 MJ vroce 2024. Prostřednictvím účtu pro webové služby dálkového přístupu čerpala společnost VIAGEM a.s. 541 MJ v roce 2023 a 18176 MJ v roce 2024.
Požadovaná informace:
Které konkrétní technologie a technologické postupy jsou ČÚZK využívány při generování PDF dokumentů v rámci WSDP služeb? Jako konkrétní příklad PDF dokumentu, jehož technologický proces vzniku žadatele zajímá, byl uveden Přehled vlastnictví s nemovitostmi.
Poskytnutá informace:
Informační systém katastru nemovitostí (dále jen „ISKN“) je systém s třívrstvou architekturou založenou a provozovanou na platformě Oracle Forms/Reports a databázi Oracle. V aplikaci WSDP (webové služby dálkového přístupu) jsou PDF výstupy vytvářeny prostřednictvím technologie Oracle Reports. PDF výstupy vznikají na základě sledu SQL dotazů do databázových struktur ISKN a sestavení výsledků těchto dotazů do výsledného reportu.
Požadovaná informace:
Proč je cena za pořízení výpisu z katastru nemovitostí odlišná při vyhotovení na katastrálním pracovišti a prostřednictvím webového portálu cuzk.cz?
Proč je cena za pořízení výpisu z katastru nemovitostí vyšší při vyhotovení prostřednictvím webové aplikace dálkového přístupu cuzk.cz, než při vyhotovení na katastrálním pracovišti?
Poskytnutá informace:
Popsaný rozdíl je způsoben historicky stanovenými jinými měrnými jednotkami výstupů v listinné podobě a výstupů v elektronické podobě. Katastrální úřady poskytují výpisy z katastru nemovitostí podle položky 119 písm. a) sazebníku v zákoně č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, za správní poplatek 100 Kč za každých i jen započatých 20 měrných jednotek v rámci jednoho katastrálního území, přičemž měrnou jednotkou se pro účely tohoto zákona rozumí parcela, budova včetně rozestavěné, byt a nebytový prostor včetně rozestavěných, jsou-li evidované v katastru nemovitostí.
Výpis z katastru nemovitostí poskytnutý v elektronické podobě je zpoplatněn podle položky 4001 v příloze č. 1 vyhlášky č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí. Úplata je stanovena za každý i započatý formát A4 výstupní sestavy částkou 50 Kč, maximální výše úplaty činí 1000 Kč.
Český úřad zeměměřický a katastrální si je vědom uvedené disproporce a proto připravil novelu vyhlášky o poskytování údajů z katastru nemovitostí, která nabude účinnosti dnem 1. července 2024. Měrnou jednotkou za výpis z katastru nemovitostí poskytnutý dálkovým přístupem bude výstup a úplata za něj 100 Kč.
Požadovaná informace:
Počet vkladových řízení zahájených v roce 2013 na všech katastrálních úřadech na podkladě převodní listiny (tj. kupní, darovací či směnná smlouva).
Poskytnutá informace:
V roce 2013 bylo na katastrálních úřadech zahájeno 361 016 vkladových řízení na podkladě převodních listin (dle výběru žadatelky kódy listin 130 smlouva darovací, 131 smlouva kupní a 159 smlouva směnná).
Požadovaná informace:
i) zda byla kdykoli v minulosti uzavřena jakákoliv smlouva mezi ČÚZK a ADOL Monitor s.r.o., IČ: 022 14 377 (dále také jen „ADOL“),
ii) zda ADOL kdykoli v minulosti podal žádost o udělení souhlasu k šíření údajů katastru nemovitostí, ať již za úplatu či bezúplatně,
iii) zda ČÚZK kdykoli v minulosti udělil ADOL souhlas k šíření údajů z katastru nemovitostí.
Poskytnutá informace:
Ad i) ČÚZK uzavřel se společností ADOL Monitor s.r.o.
- smlouvu na základě žádosti této společnosti ze dne 24. 4. 2017 o založení zákaznického účtu pro webové služby dálkového přístupu k údajům katastru nemovitostí,
- smlouvu na základě žádosti této společnosti ze dne 29. 12. 2015 o založení zákaznického účtu pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí,
- smlouvu na základě (aktualizované) žádosti této společnosti ze dne 12. 5. 2021 o založení zákaznického účtu pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí.
Ad ii) + ad iii) Společnost ADOL Monitor s.r.o. v minulosti podala několik žádostí o udělení souhlasu s šířením údajů katastru nemovitostí a ČÚZK k tomu společnosti ADOL Monitor s.r.o. udělil opakovaně souhlas.
Doprovodná informace: Seznam osob, kterým byl udělen souhlas s šířením údajů katastru, je dostupný na stránkách ČÚZK:
ČÚZK - Šíření údajů katastru (cuzk.cz).
Požadovaná informace:
Jak lze provést změnu údaje o účelovém územním prvku „chráněné ložiskové území“ v RÚIAN
Poskytnutá informace:
Jak lze provést změnu údaje o účelovém úzChráněná ložisková území jsou v registru územní identifikace, adres a nemovitostí vedena jako účelové územní prvky na základě novely horního zákona, která byla provedena zákonem č. 88/2021 Sb. Editorem těchto údajů je Ministerstvo životního prostředí (§ 29 odst. 1 horního zákona).
Z uvedeného vyplývá, že změnu údaje nemůže provést ČÚZK, ale je nutno se obrátit na Ministerstvo životního prostředí, kontakty zde
Úvodní stránka - Ministerstvo životního prostředí (mzp.cz), další informace zde
https://www.mzp.cz/cz/chranena_loziskova_uzemi.
Požadovaná informace:
Použití a význam položky OPSUB_ID výměnného formátu katastru nemovitostí a její využití při komunikaci s IS ČÚZK
Poskytnutá informace:
Atribut OPSUB_ID v podobě pseudoidentifikátoru („52PrHo3Ge6Z4++lOHg7ip ….“) je využíván pouze pro zpracování dat ve výměnném formátu katastru nemovitostí (dále jen „VFK“) a slouží jako vazba mezi jednotlivými bloky dat VFK. Současně ho lze využít k bezplatné deanonymizaci dat a to jako klíč pro volání služby WSDP ctiOS, která uživateli dat VFK vrátí osobní údaje o oprávněném subjektu (jméno, příjmení, adresu a RČ) a současně je vrácen i atribut OPSUB_ID v podobě čísla (711231602). Následně tento číselný identifikátor oprávněného subjektu je možné využít pro volání dalších WSDP služeb jako je např. Přehled vlastnictví nebo Výpis z katastru nemovitostí dle oprávněného subjektu. Tyto výstupy jsou již zpoplatněny dle přílohy č. 4 a 5 vyhlášky č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí.
Atribut OPSUB_ID v podobě pseudoidentifikátoru je tvořen interní logikou při vytváření samotného exportu dat katastru nemovitostí do VFK a slouží pouze uživateli VFK pro jeho zpracování a pro případnou deanonymizaci. V komunikaci s ČÚZK ho uplatnit nelze.
Požadovaná informace:
Zda při nahlížení do katastru nemovitostí existuje možnost získání informací o stavu nemovitostí k určitému datu v minulosti, tedy nikoliv vždy k datu aktuálního vyhledávání.
Poskytnutá informace:
Podmínky poskytování údajů katastru upravuje především vyhláška č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška“). V § 5 odst. 3 vyhlášky se uvádí: „Úřad umožňuje
bezúplatné nahlížení do katastru na vybrané údaje souboru popisných informací a souboru geodetických informací
aplikací dostupnou prostřednictvím internetu“. Tato bezúplatná aplikace
Nahlížení do katastru nemovitostí (dostupná pod tímto odkazem:
https://nahlizenidokn.cuzk.cz/) umožňuje vyhledávat pouze aktuální údaje katastru.
Kromě toho však ČÚZK poskytuje službu
Dálkový přístup k údajům katastru za úplatu (viz § 11 vyhlášky). Výše úplaty za poskytnutí údajů z katastru dálkovým přístupem je stanovena v přílohách č. 4 a 5 vyhlášky. Tato služba umožňuje (pro registrované i neregistrované uživatele) vyhledávání většiny údajů katastru zpětně ke dni 4. 9. 2001, kdy byl uveden do provozu současný
Informační systém katastru nemovitostí (
https://www.cuzk.cz/aplikace-dp).
Požadovaná informace:
Kdy dojde k nápravě v informačním systému KÚ tak, aby bylo možné zřídit „hlídacího psa“ i pro řádně zvolené představitele SVJ, kteří sami nejsou spoluvlastníky?
Poskytnutá informace:
Podle § 55 odst. 6 katastrálního zákona „Na základě údajů katastru se poskytuje služba sledování změn v katastru zajišťující informování vlastníků a jiných oprávněných o postupu zápisů elektronickými prostředky.“.
Podrobnosti poskytování služby sledování změn stanoví vyhláška ČÚZK č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí, v platném znění. V § 19 odst. 3 této vyhlášky se uvádí: „V rámci sledování změn údajů o nemovitostech jsou poskytovány informace týkající se nemovitostí, ke kterým je osoba podle odstavce 1 v katastru zapsána jako
a) vlastník,
b) zástavní nebo podzástavní věřitel,
c) oprávněný z věcného břemene,
d) oprávněný z předkupního práva ujednaného jako věcné právo, nebo
e) oprávněný z práva zpětné koupě, oprávněný z práva lepšího kupce, nájemce nebo pachtýř.“.
ČÚZK zatím nepřipravuje legislativní změnu okruhu osob, které jsou oprávněny si zřídit službu sledování změn v katastru. Nelze však samozřejmě vyloučit, že v budoucnu bude tento okruh osob rozšířen o společenství vlastníků jednotek (nikoli však o členy orgánů SVJ).
Požadovaná informace:
Zda existuje metodický pokyn, nebo mezirezortní dohoda, popřípadě jiný dokument, na jehož základě katastrální úřad umožňoval/umožňuje zápis některých změn druhu pozemku nebo způsobu využití pozemků o výměře nad 300 m2 bez předložení zákonem stanoveného rozhodnutí stavebního úřadu, pouze na základě čestného prohlášení. Pokud ano, prosím o jeho poskytnutí.
Poskytnutá informace:
Úplné znění_Pokyny č. 41
Návod pro správu KN
Návod pro správu KN_v2
Tímto dokumentem je od 10. 2. 2016 (s účinností od 1. 4. 2016) Návod pro správu katastru nemovitostí, sp. zn.: ČÚZK-03030/2016-22. Všechny jeho tři verze upravují tuto právní oblast zejména v čl. 5.2.2.3.2. Před tímto datem byla tato tematika upravena Pokyny č. 41 Českého úřadu zeměměřického a katastrálního ze dne 1. října 2012 č. j. ČÚZK 26730/2012-22 pro zápis změny druhu pozemku a způsobu využití pozemku do katastru nemovitostí, ve znění pozdějších dodatků.
Poslední (třetí) verze Návodu pro správu katastru nemovitostí, sp. zn.: ČÚZK-03030/2016-22 se nachází zde:
ČÚZK - Návody ČÚZK (cuzk.cz).
Požadovaná informace:
Stanoviska a metodiky ČUZK týkající se vkladového řízení za období od 1. 1. 2019 do 31. 1. 2021
Požadovaná informace:
Stanoviska a metodiky ČUZK týkající se vkladového řízení za období od 1. 1. 2016 do 31. 1. 2018
Požadovaná informace:
Počet vydaných prvostupňových správních rozhodnutí, počet proti nim podaných rozkladů, dále počet rozkladů, které byly vyřízeny autoremedurou, počet rozhodnutí, kterými byly rozklady zamítnuty, a počet rozhodnutí, kterými bylo rozkladům vyhověno, a to jednotlivě za roky 2019 až 2023, nejlépe ve formě tabulky.
Požadovaná informace:
1) Kolik žádostí o uplatnění opatření proti nečinnosti podřízeného správního orgánu ve smyslu § 80 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád („správní řád“), jste obdrželi v období od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2023?
2) Kolik z těchto žádostí bylo shledáno důvodnými, tedy v kolika z těchto případů jste přistoupili k uplatnění opatření proti nečinnosti?
3) V kolika z těchto případů jste přistoupili k uplatnění opatření proti nečinnosti podle § 80 odst. 4 písm. a) správního řádu, tedy jste přikázali nečinnému správnímu orgánu, aby ve stanovené lhůtě učinil potřebná opatření ke zjednání nápravy nebo vydal rozhodnutí?
4) V kolika z těchto případů jste přistoupili k uplatnění opatření proti nečinnosti podle § 80 odst. 4 písm. b) správního řádu, tedy usnesením jste věc převzali a rozhodli namísto nečinného správního orgánu?
5) V kolika z těchto případů jste přistoupili k uplatnění opatření proti nečinnosti podle § 80 odst. 4 písm. c) správního řádu, tedy jste usnesením pověřili jiný správní orgán ve svém správním obvodu vedením řízení?
6) V kolika z těchto případů jste přistoupili k uplatnění opatření proti nečinnosti podle § 80 odst. 4 písm. d) správního řádu, tedy jste usnesením přiměřeně prodloužili zákonnou lhůtu pro vydání rozhodnutí?
Poskytnutá informace:
Ad 1) ČÚZK obdržel 2 žádosti. Obě byly vyřízeny usnesením, kterým nebylo žádosti účastníka vyhověno.
Ad 2) K uplatnění opatření proti nečinnosti nedošlo v žádném případě, neboť žádosti nebyly shledány důvodnými.
Ad 3) – 6) V žádném případě.
Požadovaná informace:
1) Dotaz, zda je na katastrálních úřadech zaveden systém kontroly zápisu staveb podléhajících evidenci v katastru nemovitostí, ke kterým byl příslušným katastrálním pracovištěm potvrzen geometrický plán.
2) Dotaz, zda je na příslušných katastrálních úřadech zaveden nějaký závazný předpis, který pracovníkům provádějícím kontrolu dokumentů předložených k zápisu nových staveb do evidence katastru nemovitostí ukládá mj. povinnost současně vyhodnocovat přestupkovou činnost spojenou s opožděným podáním zápisu novostavby do katastru nemovitostí.
Poskytnutá informace:
Ad 1) Na katastrálních úřadech není zavedena kontrola, zda stavba, ohledně níž byl katastrálním úřadem potvrzen geometrický plán, je následně evidována v katastru.
Ad 2) Interní předpis, který by při zápisu nové stavby ukládal vyhodnotit, zda byla dodržena lhůta pro ohlášení nové stavby, vydán nebyl.
Požadovaná informace:
Stanoviska a metodiky ČUZK týkající se vkladového řízení za období 1. 1. 2014 - 31. 1. 2015.