Formuláře, elektronická podání

Základní informace o formulářích

Formuláře v resortu ČÚZK

Formuláře v resortu zeměměřictví a katastru nemovitostí poskytují veřejnosti snazší komunikaci ve styku s veřejnou správou v oblasti katastru nemovitostí a slouží ke sjednocení podání do úřadů resortu. Tj. usnadňují práci občanům a zjednodušují práci zaměstnancům jednotlivých úřadů v resortu. Většina nabízených formulářů je postupně předělávána do editovatelného formátu .pdf, který poskytuje větší komfort při jejich vyplňování. Pro vytvoření návrhu na vklad doporučujeme využít interaktivní aplikaci odkaz se otevře v novém okně, která značně zjednodušuje proces vyplnění návrhu na vklad. Všechny dostupné tiskopisy jsou volitelné, s výjimkou formuláře pro návrh na vklad, který je povinný a to v souvislosti s ustanovením § 66 odst. 1 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí a Vyhláškou č. 359/2013 Sb., o stanovení vzoru formuláře pro podání návrhu na zahájení řízení o povolení vkladu.
Základní informace o elektronickém podání

Elektronická podání

Elektronickým podáním je myšleno doručování elektronických dokumentů s elektronickým podpisem (formou datových zpráv).


Technické parametry a pravidla pro doručování najdete na stránce Informace o elektronickém podání.

Další informace týkající se podání v elektronické podobě jsou dostupné na úředních deskách správních orgánů zeměměřictví a katastru.

Elektronická podání umožňují komunikaci občanů s úřadem bez nutnosti doručování listiných podob dokumentů, značně tak urychlují komunikaci mezi veřejností a úřady v resortu a přináší rovněž snížování nákladů při stejné zátěži.

Související
TIP:

Potřebujete získat výpis z katastru s elektronickou značkou častěji?
Získejte jej elektronicky – založte si účet do Dálkového přístupu.

Aktuality

25.03.2020
Zeměměřické činnosti pro katastr v době nouzového stavu

16.03.2020
Důležité upozornění!
S ohledem na opatření přijatá usnesením vlády ČR č. 215 ze dne 15. března 2020 mají všechna pracoviště katastrálních úřadů od pondělí 16. 3. 2020 až do odvolání omezený provoz pro veřejnost. Katastrální úřady přijímají bez omezení elektronická podání ve stanovené formě a poštovní zásilky. K získání informací z katastru nemovitostí využijte aplikaci Nahlížení do katastru, která umožňuje vyřízení úplného výpisu z katastru přes e-shop. Neodkladné záležitosti bude možné vyřídit v omezených úředních hodinách v pondělí a ve středu od 8 do 11 hodin. Prosíme, abyste se před případnou návštěvou řídili pokyny uvedenými na www stránkách příslušných katastrálních úřadů.
Děkujeme za pochopení.


13.03.2020
Vzhledem k četným dotazům sdělujeme, že návrh na vklad práv i ostatní podání katastrálním úřadům lze činit prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo elektronicky (e-mailem nebo prostřednictvím datových schránek). Účastníci řízení o vkladu budou v těchto případech vyzváni k úhradě správního poplatku, který lze uhradit převodem na účet. Podrobnosti o elektronických podáních a parametrech přijímaných datových zpráv zde. Základní informace z katastru nemovitostí je možné získat rovněž elektronicky prostřednictvím aplikace Nahlížení do katastru nemovitostí. V této aplikaci je možné prostřednictvím e-shopu získat i úplný výpis z katastru nemovitostí v elektronické podobě bez nutnosti návštěvy katastrálního pracoviště.

10.03.2020
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení služebního místa Vedoucí oddělení řízení projektů, informatiky a koncepcí.

04.03.2020
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení služebního místa Správce ISKN.

27.02.2020
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení služebního místa Metodika účetnictví a rozpočtu, státní závěrečný účet.